Wednesday 6 November 2013

I am.. I am just glad :')

Assalamualaikum and hey you guys!

Alhamdulillah. Dengan izin Allah S.W.T, saya dapat tulis di laman blog ini lagi. 

Don't know why. Hari ni saya rasa terharu sangat.  I'm just glad and happy.

I'm just glad because of my mom. 

Oleh kerana di Ranau ni susah mau jumpa tudung labuh yg siap sedia, jadi saya decide untuk beli kainnya dulu baru minta jahit. Tapi saya tdk tau berapa harga 1 meter kalau yg jenis kain tudung labuh. Bukan tdk tahu, tapi saya lupa sdh. Sbb prnah juga beli kainnya dulu.

Jadi, saya cuba tanya mama saya lah, mula-mula malu mau tanya. Sebab nanti takut dia tanya kenapa. Lagipun, my mom doesn't wear hijab (tiada niat utk memburukkan nama beliau). 

Tapi oleh sebab beliau tahu sangat pasal harga-harga barang ni, saya tanya saja. Lastly, beliau tanya juga dengan saya,

"Siapa yang mau beli?"

Saya jawab saja terus terang, 

"Saya."

Lepas tu, mama saya cakap lah, biasa kalau di Ranau mahal tu, dlm bawah RM 10 gitu. Di Wisma MUIS paling banyak tu, yg siap sedia pun ada. Nanti kita belilah. 

Seriously. Saya terkejut mama saya cakap gitu. Saya fikirkan dia mcm membantah kah gitu, rupa-rupanya dia lagi support saya untuk beli. Alhamdulillah, thanks mom for support and help me to buy some tudung labuh.

I will always pray the best for you and dad. No matter what, you will always be my mom who have been pregnant me for 9 months and be patients all my mischief when I'm just a little child. 

Mak, semoga mama dapat hidayah untuk pakai hijab. Aamiin~ Semoga hidayah Allah milikmu. Aamiin~

Once again,

"Thanks for support and help me to buy some tudung labuh. :')"











No comments:

Post a Comment